2009-12-31
 16:56:46

Gott Nytt År!

Ja, madeirasåsen står och puttrar på spisen och huset är städat och fint...nu är det bara jag som ska göra mig iordning.

Om jag ska kort summera året som gått så har det varit ett fantastiskt år...alla har varit friska, trivs som fisken i vattnet på mitt arbete och har så många fina gamla och nya vänner. Det var verkligen kul att träffa mina gamla klasskompisar från högstadiet, det var såååå länge sedan. Till vår familj (dvs syskon och svägerskans syster) så har det två bebisar detta år...Rebecca och Rasmus...det är alltid härligt att bli fler! Och det är fler på väg nästa år...
Vi hade en lång och härlig sommar med husvagn nere på stranden, utflykt till kära vänner i Lidköping...barnen har också lärt känna nya vänner. Ja, vi har mycket att vara tacksamma för.
Det nya året börjar för oss med en fantastisk resa till Thailand och vi har planer på att luffa runt på sydkusten i England till sommaren...

Hoppas att ni har haft ett lika fint 2009 och att 2010 blir än mer fantastiskt för er och för oss!

Gott Ntt År

Sammie
2009-12-30
 21:18:52

Dagens kommande Odd Molly

Ljuvlig kappa...






Vad ska man säga??? Det enda som kan hålla en tillbaka skulle vara priset på den...vi får se...

Sammie

2009-12-30
 21:07:31

Vackra halsband, vackra ord

Idag har det gått i ett. Va tidigt på jobb och fixade med det sista i rummet, lastade skit som skulle till tippen och så...nu kan jag ta ledigt med gott samvete! Det ska bli riktigt skönt att vara ledig och jag ska träffa många av mina vänner, gå ut och gå, vara med barnen och njuta riktigt av de här dagarna. 

Idag tänkte jag tipsa om ett märke som heter Björg, de gör superduper fina smycken...








På denna ring står det:


”It`s not the number of breaths you take it`s the number of moments that takes your breath away”.

Visst är det vackert!!!

Och så sant och dessa tänkvärda ord ska jag absolut ta med mig in i det nya året.

Sammie
2009-12-29
 20:15:10

Odd Molly spring 2010 goes lila

Lila är min absoluta favvo färg...här kommer några av vårens Mollysar i lila.










Lääääängtar!!!
2009-12-29
 19:26:39

Älskar färg!

Idag har jag arbetat hela dagen, igen...var på Ikea och handlade lite till ett av rummen på jobb, har städat och röjt där och nu är det färg som ska in. Lite kuddar, filtar, belysning och tavlor med färg, färg och åter färg.

Jag hade tänkt att köpa färdiga ramar, Tyglösa som de heter på Ikea) som man spänner fast tyg på, och vips så har man en tavla, men de var slut...Som tur är har jag världens snällaste och dessutom händigaste man - som fixade ramar till mig!!!



Och såhär ser det finfina tyget ut som jag ska spänna upp på ramarna, läckert eller hur!






Sedan hittade jag ett jättefint tidningsställ, vilket jag ångarar att jag inte köpte till mig själv också...Hade passat perfekt i uterummet bredvid min vilstol...men jag ska ju snart vara ledig, så det blir kanske en runda till!


(Bilden är lånad från Ikea)

Nu ska jag lägga mig i soffan och mysa med la familia.

Sammie




 
2009-12-28
 19:46:38

Odd molly Spring 2010

Mera Odd Molly från kommande vår kollektion.  Helt ljuvlig blus i milda pasteller...det finns anledning att längta till våren!

Ljuva färger...kommer att passa så fint till vita jeans och sommarbrun hy!
2009-12-27
 20:32:29

Läsning

Idag har jag läst i flera timmar. Jag älskar att läsa...Det har jag alltid gjort. Nu i höst har jag läst mycket i boken "Vem gråter vid din grav" som Robin Sharma har skrivit. Det är en sådan bok som man hela tiden återkommer till, det står väldigt mycket klok. Det är sånt som man vet men han formulerar det så bra!



Bland annat skriver han om det här med att läsa böcker. Det är faktiskt ett sätt att få "umgås" med människor som man inte känner, en möjlighet att få läsa om deras tankar och funderingar. Tänk att det som någon tänkt och skrivit ner för 100 år sedan har jag möjligheten att ta del av idag. Det är stort när man tänker på det på det sättet, tycker jag.
En annan bok som jag tycker väldigt mycket om är "Varför växer gräset" av Klas Hallberg och Magnus Kull.



Det är korta berättelser som kan användas för att föra fram ett budskap. Här kommer en av många

Sjöstjärnan

En turist kom gående på en övergiven strand i Mexico och han kunde snart skönja en annan man på avstånd. När han gått en stund kunde han se att det var en av byborna från en by i närheten. Denna höll på att kasta saker i vattnet i jämn takt.

Turisten trodde att mannen kastade små flata stenar för att studsa på vattnet, men när han kom närmare såg han att det var sjöstjärnor han kastade ut. Hela stranden var full av hundratals sjöstjärnor som spolats upp av vågorna.

Mannen förklarade för turisten att om han inte kastade tillbaka sjöstjärnorna skulle de dö av brist på syre. Turisten blev förbluffad av mannens ambitioner och frågade om det inte kändes hopplöst.
- Det måste finnas tusentals sjöstjärnor bara på den här stranden, för att inte tala om alla andra stränder, sa han. Vad tror du det har för betydelse att du står och kastar tillbaka några av dem?

Mannen log och plockade upp ytterligare en sjöstjärna och sade sedan:
- Det har betydelse för den här.

Ja, en bok behöver ju inte vara skriven för hundra år sedan, inte heller behöver den vara skriven av någon av de STORA författarna för att lära oss någonting. Eller för att få oss att reflektera...

Nu mina vänner ska jag hoppa i bingen och fortsätta läsa!

Sammie



2009-12-26
 22:57:18

Mera Odd Molly spring 2010

Idag har jag varit och arbetat...inga barn så jag städade och städade. Fint blir det...men jag saknar barnen! Det är mycket roligare att arbeta när huset är fullt av massa barn. När jag arbetat klart stack jag inom Borgeby Kids and friends för att se om de hade något roligt på sin rea...men de hade inte börjat rean ännu. Trots att nya Molly kollektionen kommer om 15 dagar. Ja, ja jag skulle ändå spara mig till den nya kollektionen eftersom jag har köpt en hel del både från höst och vinter kollektionen. Här kommer några till av mina favvisar ifrån spring 2010



Visst är den underbar.



Denna väcker ett mega habegär hos mig!!!

Deras klänningar är så fina och döljer så fint både det ena och det andra!;)

Nu ska jag faktiskt ge mig ut i blixthalkan och kana raka vägen till Wellness där jag ska njuta av 45 minuters massage! Det är jag SÅ värd!

Sammie


2009-12-26
 22:54:36

Odd Molly spring 2010

2009-12-26
 14:55:39

Om mig




Samantha heter jag. Jag bor i Löddeköpinge med min man och våra två flickor, som är 8 och 11 år. Jag arbetar som förskollärare på en Montessori förskola i Borgeby. Älskar mitt arbete med barn, de är så härliga och spontana och varje dag lär jag mig någonting nytt av dem. Ett av mina största intresse är att shoppa och då helst kläder. Jag ÄLSKAR Odd Molly kläderna. Jag shoppar också mycket från MeandI och NoaNoa.
Det bästa med att bo i Löddeköpinge är att man har nära till många olika städer där jag kan shoppa...Malmö, Lund, Helsingborg, Köpenhamn och Helsingör. Det gäller att hitta guldkornen. Här kommer jag att tipsa om mina guldkorn, skriva om kläder och självklart en del om mina vardagsbestyr.
Sammie

2009-12-26
 14:11:13

Välkommen till min nya blogg!

Startar från och med idag...2009-12-26. Var med från början...Välkommen in i min värld!