2010-11-28
 21:03:32

Ett underbart resultat av Jacks tjuvparning...



Imorse knackade det på vår dörr...vi satt och åt frukost och alla fyra tittade på varandra...Vem? Vi sprang samtidigt till dörren och utanför stod ägaren till en av Jacks finfina valpar - Vilma...
Jack och Vilma busade rundor en lång stund i snön...hon är så himla SÖT!







Far och dotter! <3







Vilma, 5 månader...en underbar blandning av Parson Jack Russel och Borderterrier!
2010-11-24
 15:46:02

Chokladknäck


Igår var det tidig eftermiddag...så nice. Barnen älskar när jag slutar tidigt, vi fikar alltid mycket och länge. Igår passade jag på att koka lite knäck, som vi alla älskar...brukar bli sådär en tre kok i december, i år tjuvstartar vi.



Chokladknäck

75 st

2 dl vispgrädde
2 dl ljus sirap
2 dl strösocker
2 msk kakao
3/4 dl hackad och rostad mandel
2 msk smör

1. Blanda grädde, sirap, socker och kakao i en tjockbottnad kastrull.
2. Koka utan lock, rör om då och då, tills termometern visar 122 grader.
3. Tillsätt mandel och smör.
4. Fördela i formar.
5. Låt stelna. Förvara i kyl.
6. Ät och njut!

Sammie

2010-11-21
 22:00:33

Helg och julmys hos mammsen!


Låg sjuk hela dagen igår...inte kul, men nu mår jag mycket bättre! Måste vara mammsens goda mat. Vi var dit bjudna idag på em, lite senare hade hon Öppet Hus för vänner. Massa gotter...ost och papparkakor, julskum, mjuk pepparkaka med lingongrädde, glögg mmmmmm det var så gott och mysigt! Älskar min fina, halvgalna, högljudda familj!

Den här hade mamma gjort alldeles själv....



Sammie

2010-11-17
 16:00:05

Odd Molly PreSpring 2011


Åh, när jag tänker att jag nog har fått nog av Odd Molly så släpper de nya helt ljuvliga kläder...som jag bara vill HA!
Eller vad sägs om dessa finfina kreationer...


































Dessa sista är mina absoluta favoriter!!!

Se hela PreSpring kollektionen på


http://oddmolly.com/collections/pre-spring2011?type=all&page=1

Sammie
2010-11-14
 13:34:36

Fars dag...


Idag är det som sagt Fars dag. Min pappa dog för mer än 2 år sedan - tänker extra mycket på honom idag, ingen vardagspappa men ändå - MIN pappa!



Pappa som ung i Afrika


Pappa i farmors och farfars trädgård.

Thinking of you today - Daddy dearest!

Och egentligen skulle jag haft en bild här på min älskade mamma, som har fått vara både min mamma och pappa i vardagen..;) Men idag är det ändå Fars dag...

Sammie

 

2010-11-11
 18:33:58

Viktigt med mys och JA


Fick min beställning från provrummet i måndags, skickade in den i torsdags kväll...snabba ryck med andra ord! Klänningarna var verkligen så FINA som de ser ut på bild!!!

Det blev en


Så mjuk, så skön och såååååå fin!

Och en


också en superfin klänning, har ännu inte använt den, men också väldigt mjuk och skön.

Annars skubbar jag från Bollywooden idag...känner mig trött och har jätteont i magen... I måndags hade vi kvällsmöte på jobbet, i tisdags träffades vi och gjorde änglar, igår körde jag runt och fixade och trixade, idag...måste vila!!! Börjar jobba 7.00 imorgon , ska förbereda för drop-in fika och så stänger jag 17.00.

Och när man är så här gnällig som jag är nu...tänker jag ofta - var glad att du orkar och kan!!!

Träffade delar av  fina, kämpande familjen i tisdags och det får en att tänka efter före...mer än en gång...på vad det är som är VIKTIGT i livet! Tänker mer och mer på detta och lever efter

Säger hellre JA än nej

Gör ingenting som jag inte känner för (om det inte är viktigt eller underlättar för mig själv någon annan...)

Säger Jag älskar dig ofta

Myser mycket

På tal om att mysa så är det precis vad jag ska göra hela långa kvällen!

Sammie






2010-11-06
 16:39:43

Gamla gubbar mår bättre om de stannar hemma...

Har en super trött, super sjuk man här hemma idag - till ännu mindre nytta än vanligt...Det var PARTY igår.
Den 3 december är det min tur att partaja - då blir det julfest med jobbet, ska bli grymt kul
Musiken du minns – som på en sekund tar med dig till det där tillfället i livet då du önskade att tiden stod still. Musik av bl a Prince, Queen och Elvis ”the king” framförs av Andreas Johnson, Jessica Andersson, Erik Grönwall, Yohanna, Brolle och Caroline af Ugglas.
Sveriges roligaste kvinna Babben Larsson ser till att stämningen är hög under kvällen. Läääääängtar!
Tills dess är det lata, lugna hemma kvällar med la familia som gäller...och om man ska må som Anders dagen efter så är kanske det att föredra! ;)
Sammie
2010-11-05
 11:21:40

Klänning till alla decembers julfester???


Jag har rekommenderat

http://www.provrummet.se/sv/nyinkommet/index.php

till er förut, men det tåls att upprepas igen...titta bara på dessa vackra klänningar...




För 698 kronor är den din.

Underbara detaljer...


Och som om inte det var NOG...

så har de även den i blus...





Enda problemet är att det är JOBBIGT att välja...;)

Ha en FAB helg,
Sammie


2010-11-04
 10:16:54

I give you...


my best shopping...

Bissen og Bassen, en fantastisk liten butik i Helsingör, med den underbaraste service och uppmärksamhet du kan få...




Låter lite bilder från butiken tala för sig själv



Tunika till mamma från Tina Wodstrup, 799 dkk


Desk Jersey cardigan 399 dkk



Också till mamma, men även till barn...

Tunika, återigen till både stor och liten...



Denna väst finn också den till både stor och liten och "tuffar" till tunikan ovan, helskön kombo - fråga Thea!;)




Mini Viva la Velvet klänning, 499 dkk.


Bissen og Bassen har förutom en massa fina kläder till alla åldrar, fina presenter till små barn, doppresent eller Välkommen till världen present...





Mysiga inneskor...



Gosiga overaller

Anorak på tilbud, för 349 dkk



Marinblå dunjacka, tilbud 499 dkk

Det är helt klart värt ett besök, i Helsingör eller på webben!


http://bisbas.dk/1/14071/til-hende.html

Sammie


2010-11-03
 21:53:17

Älskar Danmark och deras töj...


Jobbade till klockan ett idag, sedan åkte jag och barnen till Helsingör. Det spöregnade när vi körde ifrån Lödde men när vi närmade oss Hbg så sken solen och det var helt underbart väder, det visade sig att regnet hade passerat förbi innan vi kom...lucky us!
Vi åt självklart röda pölser och jagade duvor på torget...trillade över ett nytt (för mig) danskt märke med helt LJUVLIGA kläder till både stora och små flickor...







Blev dessa kramvänliga mysisarna till mig - perfekt att jobba i! Den första i ljus ljunglila och den andra i ljus armygrön.



Denna finfina mystunikan köpte vi till Thea idag!











För att shoppa loss
http://www.sofiesvilla.no/kategori.php?kategori=4&subkategori=64

eller

http://no.rosaogridderen.com/search.aspx?Brand=16561&Gender=5862

Hittade också ett halsband från Gemini by Helen





Dahaaaa...ännu mer jag och ännu midre halsband...



Busunge i bakgrunden...



Hittade det på båten till Helsingör för det facila priset 129 kronor.
På den stora brickan står det Life is what you make of it

Sammie