2011-04-29
 20:19:28

Uppdatering


Wow...vilken vecka det har varit. Har absolut bästa jobbet - alltid med gullebarnen, men det är extra + när det är varma, soliga dagar och vi kan vara ute hur mycket vi vill och orkar, idag bad barnen om att få äta mellis inne, eftersom vi varit ute sedan morgonen och ätit lunchen ute också.

Fick min blus reklamerad..efter många om och men  - vilka alla var mitt fel...Jag reklamerade min blus till ett företag i Göteborg (Milk and Honey) de godtog reklamationen men hittade inte min order. De undrade om jag betalat med kort eller mot faktura, postförskott svarade jag...då svarade de att de inte skickade mot postförskott...ok...oups...blusen redan på väg till Göteborg i paket. Gick in på min mail och letade...isåg att jag köpt blusen från Ajabaja i Malmö...Ha, ha...så fick skriva och förklara till Milk and Honey och de skickade tillbaka blusen hit, så att jag kunde skicka den till Ajabaja...Nu har jag iallafall fått en


Breatchless wrap dress och en



Wunder underdress i chalk...alltså en mot två nya fina klänningar. Denna Wunder, blir så fin till caprijeans i värmen.

Har bytat doktor på Endokrinavdelningen i Lund. Har fått en som känns som om han bryr sig iaf och ringer när han sagt det...om än en dag senare, men han ringer tillbaka iallafall. Alla mina prover är bra, mitt TSH är fortfarande lågt och det vill man ha lågt för att i möjligaste mån undvika ögonpåverkan. Jag ska in till ögonläkare i Lund för att jag könt mig torr i ögonen, de ska undersöka ordentligt så att jag inte behöver äta medicin för detta. Annars känns allt som innan jag blev sjuk igen. S K Ö N T !

Imorgon firar jag och min älskling 6-årig bröllopsdag. Ska ut och käka med våra prinsessor,titta på Valborgselden vid Kanotklubben och Maggie och Co kommer och käkar ost, dricker vin och bubblar hos oss på kvällen.
På söndag blir det bara pyjamas och trädgårdshäng hela dagen. ( Inte hela dagen startar den med 45 minuter Easyline...sedan blir det lugnt)

Sammie



2011-04-22
 23:23:38

Långfredag på Almagården


Anders och Tilda åkte upp till Landet igår, torsdag, medans jag och Thea stannade kvar och åkte med Theas kompis till Malmö där vi shoppade, käkade och gick på bio. Vi såg Hur många lingon finns det i världen. Köpte ett par Converse till mig.


De hade turkosa i min storlek också och de var sjukt fina...fyller snart år! ;)

Idag åkte jag och Thea upp till Ladet på fm med finaste Siri, Linda och Thomas. Det blev obligatorisk korvgrillning när vi kom upp, påskrunda (låååång promead, för de som orkade) påskbuffe och äggletande för barnen.































Ha en underbart mysig Påsk!



Sammie






2011-04-17
 23:24:18

Halva priset och fler finfina skor...


Mer finfina skor...


i lila eller

svarta (så står det på Brandos.se sida...men i mina ögon ser dessa militärgröna ut...) Från Replay.

Fick mail från Redhe som reade allt i webbshopen för 1/2 priset...kunde inte låta bli att beställa hem en Lovely knit i dark old rose.



Där är en del kläder kvar om ni är sugna på lite shopping, de har Custommade, by Malene Birger, Filippa K, Odd Molly mm.

http://www.redheofsweden.se/en/online-shop/2-odd-molly

I övrigt njuter jag i fulla drag av att ha över en hel veckas ledighet med mina älskade barn.

Sammie


2011-04-10
 18:06:43

Våren är här - dax att kasta av sig alla kläderna...




det är likadant varje år, det säger bara poooof och så har alla buskar fått gröna fina blad, solen gassar och alla blir pilska (menar förståss pigga) och glada.

Själv känner jag ju direkt för att slänga av mig alla tjocka , otympliga kläder och gå med bara ben (som bara måste rakas) och korta kjolar. Men det är ju fortfarande så kallt...Men absolut dröjer det inte lång tid alls nu tills att man kan kasta av sig, det mesta iaf.

Hittade superduper fina skor i en tidning, som jag letade upp på nätet...men de finns inte i min storlek...så till alla er som inte har 41 utan 37, 38 eller 39....Från Vagabond, modell:Korfu.





Dessa underbaringar kan ni köpa på Brandos.se. Lyllosar!

Sammie
2011-04-05
 20:51:56

Reklamation eller inte?


Håller på att försöka reklamera en blus som jag beställde från Odd Mollys pre-spring kollektion i färgen Rouge,
den sitter så jä_la illa...Nu ville de ha foto för att se om det var något fel...ok...



öh....klart det är fel...



några centimeter fel, skulle jag vilja säga att det är...



Men när jag sedan hittar en produktbild, så ser den inte mycket bättre ut...ska den verkligen sitta så illa???



Här ser den ju också lite stor ut i ringningen...för 1699 tycker man ju att man kan få det bättre sytt...eller?
Jag hoppas verkligen att Milk and Honey också inser att detta är en reklamation. Annars har jag handlat där för sista gången, det kan jag lova.

Var och tränade på Medley igår, Easyline. Det var riktigt kul, så ett nytt pass är bokat till torsdag kväll. Shit som jag studsade på Pilatesbollen...bra för magmusklerna att skratta så mycket. Det ska se ut så här...



Jag studsade upp och ner och trillade på sidan...skrattade så att jag grät...
Ett gott skratt förlänger livet! Man kan ju alltid hoppas.

Sammie