2011-03-31
 22:21:58

Finfina tights från Odd Molly


Hittade GALET snygga tights från Odd Molly...



Har de perfekta skorna till också...beställde dessa finingarna från H&M, de var ännu finare "live"!!! Ett kap med andra ord.


Bara skinnimitation i och för sig, men fina ändå...hittas på
http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_SHOE&shoptype=S

Snart helg - ha det gott

Sammie




2011-03-27
 13:51:10

Ha roligt - helt enkelt!


I torsdags var Tilda och klippte och slingade sig, på Trudes nere på Center Syd.



Höll på att smälla av när jag skulle betala...1700 kronor kostade det kalaset! Men fint blev det





Skulle rensat och packat, slängt och fixat med allt skit som står i vårt uterum i helgen...men jag har läst, promenerat, myst, promenerat lite till, bjudit hit min bror och hans familj på vårens första grillkväll...haft roligare - helt enkelt! ;)

I fredags åt vi bakad potatis med lite olika röror, i lördags blev resterna av den ena, en god lunchmacka.



Rörde ihop Keso med lite (eller mycket) Pepparrotsvisp
Blandad sallad
Rödlök
Avocado
Citron
Kallrökt lax
Brödskiva

Snabbt, enkelt och ljuvligt gott!

Sammie



2011-03-22
 21:24:04

Linas matkasse - I löööööööööööööve!


Mmmmmmmmmmm...Linas is in the house again. Vi är inte färdiga än, målaren är här när han kan. Anders har inte bokat in honom i förväg...som så mycket annat i vårt liv, så var denna ombyggnad ganska spontan...hihi...men det kan vi leva med...slutresultatet kommer att bli toppen! Idag åt vi torsk i dill- och pepparrotssås. Supergott och superenkelt.



(Bilden är lånad från Linas matkasses sida på Facebook).

Färsk torsk
Riven pepparrot
Hackad dill
Creme fraiche
Fiskbuljong
Salt
Smält 11/2 msk smör rör ner 11/2 msk vetemjöl
Vispa under tiden som du häller över 3 dl vatten
Rör ner 2 dl creme fraiche
Dill och riven färsk pepparrot
Lägg till sist i fisken och låt puttra på svag värme ca 15 minuter.
Precis innan servering river du i lite citronskal.
Serveras med kokt potatis och rivna morötter.
Smaklig spis

Sammie


2011-03-20
 20:49:51

Änglar, insättning och kalas.


Det har varit en hektisk vecka. I tisdags efter jobbet åkte jag och en vän upp till Helsingborg och käkade på Lagmarks. Så mycket gott...



Sedan var vi och sålde änglar på Dunckers, Elisabeth Kevins lärare berättade först, för alla damer som kommit för att titta på modevisning från Gretas Garderob, om hur det kommer sig att vi säljer änglarna.

Bild från ett tillverknings tillfälle



Bild när Elisabeth berättar framför över 200 damer på Dunckers



Änglar





Vi sålde änglar för över 6000 kronor där på Dunckers. Dagen efter gjorde skolan (ännu en) insättning till Barncancerföreningen Södra på 22 000 kronor! Känns gott.

Igår sov Thea hos Maggie och Emilia (barnens kusin vitamin) sov här. Vi satt uppe alldeles för länge och tittade på tv.
Idag var jag först på PompdeLux party i Barsebäcksby. Köpte en jacka till Thea och en blus till mig. Sedan var vi och firade min mosters födelsedag. Alltid mysigt att träffa la familia. Gooooooooood chokladmoussetårta bjöds det på. Mmmmmm...



Från Mors Kakeri

http://www.morskakeri.se/index.html

Har också hunnit med en runda på Center Syd, var lixom tvungen att fixa present till moster..."Trillade" över en kofta från Lindex för 75 kronor, till mig. Helt ok med tanke på vad jag lagt på Odd Molly kläder denna månaden. ;)

Har köpt affirmationskorten till jobbet, introducerade dem så smått i fredags...-Ni vet hur jag brukar säga att man kan tänka vad man vill, men man ska bara säga de snälla sakerna man tänker. Det är viktigt och roligare att tänka positivt. Så läste vi kortet



det är viktigt och roligare för alla - stora som små, att tänka positivt! ;)

Sammie



2011-03-19
 10:40:23

Vintage Stories från KappAhl och en finfin dopklänning...


KappAhl släpper snart sin fina somriga Vintage Stories kollektion... titta här...

http://www.youtube.com/watch?v=2ceAMJqYaLI

och


http://www.youtube.com/watch?v=pgIO7nG_Zs8

Lite inspirationsfoton kommer här




Nu har jeansjackan äntligen kommit till affär...



finns även i vitt



För barn i stl 128-170

Finfin blus



Och för mindre barn



Finaste dopklänningen...


499 kronor. Underbar!!!

Ha en härlig helg

Sammie



2011-03-13
 22:02:02

Snygga brödlådor hors Åhlens.


Hittade fina brödlådor hos Åhlens...




Svart blir det nog här hemma, kommer att passa fint till vårt "nya" kök.

Helgen är redan slut och ännu en ny spännande vecka väntar. Tiden flyger verkligen iväg...halva terminen har redan gått...Svindlande tanke...
Ha en underbar vecka

Sammie
2011-03-10
 12:16:48

PompDeLux spring/summer 2011


Nu har PompDeLux äntligen släppt sin finfina barnkolletion! Och de har "lyssnat" på alla som sagt till dem att börja sälja vuxenkläder...två tunikor till Mamma finns med i kollektionen!

Som jag fattar det kommer det att vara samma modell och tyg som denna, till barn.


och


Detta med blått kan bli super till jeans och båda till vita jeans...
Salome s/s WOMAN TUNC heter den på sid 50-51 i deras katalog som ligger under WEBSHOPEN på deras hemsida.
Den kommer att kosta 229 kronor.
Den verkar inte finnas med i webshopen så den får man kanske bara köpa på deras träffar...
Annat fint till flickor med stl 104-152









Och så riktigt fina jackor...


Sån vill ja haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! ;)
För att titta på deras pojkkläder eller bebiskläder gå in på

http://www.pompdelux.se/p/webshop-webshop

Sammie
2011-03-09
 13:37:58

Omlottklänning från House of Lola


Det blir dyrt att vara hemma och va sjuk, så länge datorn går att sätta på...nätshopping drar ner mig i fördärvet...;)

Hittade en superfin mysklänning hos House of Lola, i tisdes när jag låg och kurerade mig i soffan. Har tidigare shoppat byxor till barnen där. Bra kvalite och byxorna är minst sagt välanvända.







Omlott



Volanger



Band



Detaljer...älvan.

Finns även i rosa





För att titta mer eller shoppa, klicka in dig nedan

http://www.houseoflola.se/webshop/alla-vara-klader/vuxen-tjej-1.html

Sammie

2011-03-05
 13:02:03

Status uppdateringar...


Man vill ju inte vara gnällig, men guuuuuuuuuuuuud vad det är stökigt här hemma nu och då har hantverkarna verkligen städat undan vad de kan...det är bara det att allt är huller om buller...hittar ingenting...hittar inte min kalender...och jag har noll koll på datum och sådant utan den...

Anders, Tilda och Jack är ute på en dags hajk med sina Lufsarvänner. Perfekt väder för det. Känner verkligen vår i luften nu. Nice! Jag och Thea ska ut och gå långrundan med Lisa. Det var läääänge sedan, men nu känner jag mig redo för lite motion igen!

Våra kära vänner, The Nilssons, har bjudit oss på middag ikväll och imorgon ska vi hem till The Gunnersands med fina prins Viktor i spetsen. Hm...skulle kunna vänja mig vid detta.

Skrev detta i fredags...glömde sedan bort att fortsätta, så nu fortsätter jag från och med idag.

Har varit hemma sedan igår, vaknade med värtsa huvudvärken, gick ändå upp och skulle iväg till jobb, men det gick helt enkelt inte...så jag la mig igen. Sov det mesta av dagen, när jag försökte dricka kräktes jag bara...känns exakt som innan jag fick min medicin för giftstruman. (Inderalen) Har ju faktsikt nästan lagt av med den nu...trodde att mina värden gått ner efter min dos av jod...men det varkar inte så...:( Som tur är så fick jag en remiss i måndags om att de ville ha lite blodprover, så jag ska ringa Farbror Endokrin doktor och se hur de svaren ser ut. Jag dras dessutom med en förkylning med halsont och kraxig röst...men det känns mycket bättre idag.
Hm..jaja detta var status uppdatering; hälsan. Nog om den.

Status uppdatering; ombyggnad
Inga hantverkare så låmgt ögat når...målaren var här igår och spacklade, golvet är lagt (superfint!) Tilda har valt färg till sitt rum, Kompletteringsskåp till ön och nya köksdelen har anlänt. Ingen idè att ta några foton än alltså, ser ungefär ut som innan och fina nya golvet är täckt av plast.

Status uppdatering; Rolig shopping

Har beställt världens finaste klänning - det är jag värd! Ska snart på dop, då måste man vara fin! Vad sägs om UNDERBARA  Shiver s/s dress från Odd Molly


Looooove it!

Hittade lite finfina tofflor i H&M katalog...

De här är mina favoriter...


Kostar 399 kronor.

Finns även i


och

Superfina! Rätt höga: Platå 4 cm, klack 10 cm.

Och för barn

Den här söta jackan köpte Thea häromdagen


199 kronor på H&M. Superfin på!

För att shoppa på H&M via nätet

http://shop.hm.com/se/start

Sammie