2011-08-22
 22:25:25

Lycka och tacksamhet över att vara frisk...


Har haft lock i mitt öra sedan vi var på Gran Canaria i januari i år...och så jobbar man, tränar, trivs, umgås, handlar, städar och doktorn får vänta...till en sommardag när man är ledig och har tid att gå till doktorn...blir skickad vidare till Lunds Öron,Näsa, Hals-klinik. Där tittar de i örat, svalget och näsan...i näsan ser de en svullnad...hm....MÅSTE undersökas...slangar lååååångt in i näsan, bakom näsan...phiiiiiiiiiiiiii fean...så låååååångt in man kan sticka dem...och det gör ont...ni skulle ju bara kolla mitt öra...Tid för CT, tid för biopsi och tid för MR, när CT inte visar något...Biopsin var värst....bedövning i massor rakt upp i näsan med stark spray, den tar inte som den ska och det är mycket som ska in i de små trånga näsborrarna för att kunna se och knipsa en bit av knutan på samma gång...man måste ha slangar och annat jox i båda näsborrarna...-Aaaaaaaaaaaaaaaaandas säger sjuksköterskan som jag håller så hårt i handen att jag håller på att krossa den...Det är jävligt svårt att andas med hela näsborrarna fulla av slangar och annat jox...Till slut tar bedövningen ordentligt och en bit knipsas av...är helt slut av spänningarna efter så jag bara sover och sover...Jag är orolig, alla som vet är också oroliga och det gör mig ledsen att veta att jag oroar alla andra...vill veta...men det är ändå rätt så skönt så länge man inte vet...för tänk om det man sedan vet kommer att vara något man önskar att man aldrig fått veta om sig själv...Jag vill vara frisk och stark...jag har så många drömmar och planer...Idag har en stor tyngd av rädsla lyfts från mina axlar och jag kan andas ut - allt är som det var förut och ändå inte...jag har snuddat vid den svindlande verkligheten att vara riktigt sjuk...jag hade tur (denna gången)...kan inte låta bli att tänka på alla dem som inte har den turen jag haft...jag har bara snuddat vid ert helvete...jag hoppas bara att ni är omhuldade av lika många fantastiska, varma, omtänksamma människor som jag har lyckan att vara!



Sammie



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: